Про виконання домашнього завдання та вміння вчитися

   Коли мова заходить про навчання та організацію навчального процесу, діти та батьки повинні володіти цілим арсеналом знань та навичок, які якісно покращують, полегшують та пришвидшують виконання поставлених цілей. Наведемо перелік основних положень та порад, на які можна опертися для успішного виконання завдань поза межами школи. Пам’ятаймо, що часом участі й інших членів родини є необхідною, тому що в сім’ях все взаємопов’язано та взаємозалежно.

 

  • Вимикаємо телевізори, радіоприймачі та інші девайси

Коли діти ходять до школи і вже повинні виконувати домашнє завдання, вони мусять знати, що в період підготовки уроків всі можливі відволікаючі гаджети, а саме телевізори, радіоприймачі, аудіоплеєри, тощо слід вимикати. Якщо залишити увімкненим телевізор, він притягуватиме увагу дітей, як мух до меду. І хоча деякі спеціалісти стверджують, що мозок дітей функціонує добре, якщо грає їхня улюблена музика, слід також подумати чи не варто обмежити звукові ефекти на період підготовки домашнього завдання.

  • Встановлюємо обмеження телефонних розмов

Рекомендовано встановити певні правила щодо використання телефону під час виконання домашнього завдання. І чим більше людей мешкає в будинку, тим більше слід вводити обмежень, які стосуються довгих нетермінових телефонних дзвінків. Таймер, встановлений біля телефону зможе допомогти контролювати тривалість телефонної розмови, якщо скажімо дзвонять однокласники щоб перепитати що задали додому або обговорити якесь складне завдання.

 

  • Облаштовуємо простір для навчання

Питання де краще виконувати домашнє завдання залежить в першу чергу від можливостей сім’ї. Простором для навчання може бути власна кімната дитини, кухня чи обідній стіл, основне щоб дитину нічого не відволікало та не заважало. Оскільки багато дітей навчаються у своїх кімнатах, то питання функціональності має бути важливішим за красивий дизайн. Не вибирайте письмових столів для дітей, які мають недостатньо місця для шкільного приладдя. Стіл повинен мати простір, щоб на ньому з легкістю розкласти книжки, зошити, ручки, олівці. Непоганою ідеєю є розміщення дошки оголошень в дитячій кімнаті, не обов’язково дорогої та вишуканої, основне щоб можна було розмістити основну шкільну інформацію. Робіть з дитиною нотатки в блокноті, на який день яке завдання необхідно виконати і здати вчителеві. Подбайте завчасно про необхідні запаси шкільного приладдя: папір, олівці, зошити, тощо, узгодьте з дитиною, що необхідно закупити.

 

  • Шкільний тайм-менеджмент

Дуже важливо довести до усвідомлення дитини, що регулярні заняття є ключовим фактором для досягнення академічних успіхів. Намагайтеся, щоб вечеря в домі подавалася у визначений час, і уроки були зроблені до моменту її подачі. Завжди беріть до уваги здібності дитини, перш ніж встановлювати часові рамки для виконання уроків. Якщо старшокласники можуть фокусувати свою увагу годину і більше, то першачки не можуть виконувати одне завдання більше ніж 15 хвилин! Тому рекомендовано розбивати завдання на частини та робити невеличкі перерви.

Непоганою ідеєю є ознайомлення дитини із календарними датами, термінами та дедлайнами. Можна взяти великий календар і відмічати у ньому дати складання іспитів, здачі проектів та заплановані події, щоб не випустити з уваги щось важливе.

 

  • Доводимо до відома дитини, що навчання є не лише виконання домашнього

Навчайте ваших дітей, що навчання не зводиться лише до виконання завдань, які їм задають у школі. Стимулюйте дітей вчитися завжди і всюди, щоб вони вміли працювати з нотатками, таблицями і графіками, щоб вони вміли підсумовувати, підводити підсумки, анотації та щоб вони навчилися робити виписки необхідних дат, формул, тощо.

 

  • Допомога батьків. Варто чи ні?

Оскільки написання контрольних є досить травматичним досвідом для багатьох учнів, батькам справді варто допомагати дітям ставати більш впевненими в собі та своїх знаннях. Пояснюйте дітям, що немає сенсу ревно вчитися всю ніч перед іспитом, бо це непродуктивно, краще порадьте їм добре виспатися. Нагадуйте, щоб ваші діти не забували уважно перечитувати завдання, перед тим як приступити до виконання контрольної роботи, що можна пропустити завдання в якому сумніваєшся і повернутися пізніше, якщо залишиться час. Хорошою порадою перед контрольним тестуванням є зробити глибокий вдих, заспокоїтися і тоді приступати, а також що слід заготувати собі запасний аркуш, бланк, ручку, олівець, тощо.

 

Сьогодні ні для кого не є секретом, що під час навчання чи виконання домашньої роботи діти часто засмучуються і розчаровуються. Тому не рекомендовано продовжувати виконання домашнього завдання, якщо дитина роздратована чи засмучена занадто складним чи завданням, виконання якого потребує надто багато часу. В такому випадку батьки можуть дозволити дитині припинити виконувати завдання і подати вчителю записку із поясненням ситуації, вимагаючи обговорити зміст та величину домашнього на зборах.

 

Питання чи повинні батьки допомагати дітям з їхніми уроками є завжди актуальним. Якщо необхідно перевірити написання слів чи розв’язки прикладів то так, якщо ж дитина сама все здатна перевірити, то краще не допомагати. Всяка допомога та перевірка повинні бути спокійними та доброзичливими. Краще взагалі не допомагати аніж робити це з неохотою та агресією. Не забувайте про схвальні коментарі, нехай діти не асоціюють домашню роботу з сімейними чварами.

 

  • Атестат та оцінки

Спілкуйтеся з дітьми про їхнє шкільне життя якнайчастіше, щоб потім не отримати шоку коли побачите атестат з їхніми оцінками. Запитуйте про шкільні справи, нещодавні тести, проекти, чи бува не потрібна якась допомога, але робіть це виважено без зайвого тиску. З’ясуйте чи політика школи передбачає інформування батьків в разі відставання учнів, тримайте контакт з вашим вчителем на випадок якщо виникнуть якісь проблеми чи запитання. Будьте готові почути: “ Цей вчитель жахливий! ”, “ Я за ним не встигаю ”, тощо. Це є сигналом того, що дитина не справляється з розподілом часу на вивчення даного предмета, але будьте обережні і не йдіть до вчителів без згоди вашої дитини, щоб це не виглядало як недовіра чи втручання.